Resa – Fountain Hills (del 2)

Lämna en kommentar

april 23, 2014 av vanligaveganen

Sedan jag kom hem från min resa till USA och Mexico för över ett år sedan har jag då och då mentalt slagit mig för pannan över att jag inte fotade maten som jag åt på den bästa restaurangen på konferenshotellet Fort McDowell, där jag spenderade dagarna och många av kvällarna i en vecka. Där fanns nämligen det smaskigaste inslaget i min resekost under hela min vistelse i USA – friterade strips av sötpotatis. Jag kunde ju ha tagit bara en bild, till och med en grynig ful bild med mobilen, av den fina wrap som de ordnade till mig. En variant av den fanns på menyn, men förstås med den obligatoriska parmesanosten (restauranger verkar tro att vegetarisk mat inte är komplett utan någon form av ost). De gjorde en helt vegansk åt mig, med rucola och avokado och valnötter och rostade frön av olika slag, och en massa annat gott som jag faktiskt inte minns på något annat sätt än som en fantastisk smaksymfoni. Det kan ha varit rödbeta i, men jag minns inte. Och ingen bild har jag! Det får bli en bild från utanför restaurangen, så får man föreställa sig krispiga och salta strips av sötpotatis i sagolikt varm sol i februari.

När konferensen i Fountain Hills i (eller i närheten av) Phoenix var över begav jag mig till Grand Canyon, i norra delen av Arizona. Det var långt från Phoenix, på alla sätt och vis, på både gott och lite ont. Fortsättning följer…

I den varma februarisolen utanför Fort McDowell och restaurang Ahnala Mesquite Room.

I den varma februarisolen utanför Fort McDowell och restaurang Ahnala Mesquite Room.

Kommentera

Instagram

Oatly havredryck i mitt te. Alltid perfekt! @oatlyab #havredryck #vadveganerdricker #vegan #nobadness #oatly
