Snug boots – Vegetarian Shoes

Lämna en kommentar

januari 10, 2013 av vanligaveganen

För två år sedan var jag tvungen att köpa nya vinterskor, och de enda jag hittade som var varma och som inte var i läder var ett par dra-på boots med fuskpälsskaft. Jag har älskat dem, trots att jag tycker att det där med fuskpäls är lite sådär… och de var troligtvis inte heller helt vegetariska, med tanke på lim och allt sånt, men de var som sagt de enda jag hittade. Nu har de gått sönder, så en ny jakt startade när det blev vinter.

Jag hittade Snug Boots från Vegetarian Shoes. Jag köpte dem i den trevliga lilla butiken Poplin på Hökens gata 7 i Stockholm, men de finns online också på lite olika ställen (gåggla’t).

Så till omdömet. De har rätt hög och tjock sula, vilket har sina för- och nackdelar. Man kommer upp ur vätan och de känns slitstarka, men man tappar samtidigt lite känslan för underlaget vilket gör att man halkar runt en aning. Men lite vana kan nog råda bot på det. De har precis den passformen som man kan förvänta sig av ett par dra-på boots, men kanske är de ändå lite smalare än jag trodde. Jag har smala fötter så det är bara bra. Materialet är vegansk mocka, och jag tycker att de är tillfredsställande vattentäta. Jag har visserligen inte hoppat runt i snödrivor och slaskpölar. Jag har däremot impregnerat dem ifall jag skulle få lust att göra det. Ett bra köp, och jag hoppas de håller länge.

Vegetarian Shoes edit

Kommentera

Instagram

Oatly havredryck i mitt te. Alltid perfekt! @oatlyab #havredryck #vadveganerdricker #vegan #nobadness #oatly
